۵ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۲۳

ابوترابی فرد:

ادبیات نظام اسلامی برای نظامهای مبتنی بر زور تحقیرآمیز است

ادبیات نظام اسلامی برای نظامهای مبتنی بر زور تحقیرآمیز است

گرگان - خبرگزاری مهر: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظامی که با تکیه بر سلاح، زور و از مواضع غرور، تکبر و خودخواهی و تحقیر دیگران سخن بگوید، با این نظام باید آنگونه سخن گوییم که او را تحقیر کنیم و اکنون ادبیات نظام اسلامی یک ادبیات تحقیر آمیز برای نظام های مبتنی بر سلا ح زور و تکبر غربی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد عصر شنبه در جمع مهندسان گلستان اظهار داشت: ادبیات نظام اسلامی یک ادبیات تحقیر آمیز برای نظام سلطه است و این ادبیات قدرت پوشالی آنها را به سخره گرفته است و این از تقوای سیاسی الهام می گیرد و این تقوا باید در همه سطوح سیاست جریان پیدا کند.

وی بیان داشت: تقوای سیاسی یعنی اینکه ما نه کسی را بی ملاک پایین بیاوریم و نه کسی را بدون دلیل بالا ببریم که اینگونه عمل کردن از تقوا به دور است و همه را همانگونه که هستند با احتیاط دینی و سیاسی نشان دهیم و این راه پایداری است.
 
ابوترابی فرد افزود: حرکت های دور از اخلاق پایداریشان کم است و چون کف های روی آب رخت می بندد و آنچه ماندگار است حق است و حرکت های بدون تقوای سیاسی باطل است.
 
وی با بیان اینکه ما انقلابمان را با حق به دست آورده ایم و باید با حق هم حراست کنیم گفت: نماد تقوای سیاسی رهبر معظم انقلاب است و ما علاوه بر تقوا در حوزه دین در همه حوزه ها از جمله اقتصاد باید تقوا را رعایت کنیم.
 
ابوترابی فرد اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل محبوبیت جمهوری اسلامی ایران در جوامع آزاد بشری و کشورهای اسلامی، مواضع کلان سیاسی نظام است، مواضعی که دقیقا از تقوای سیاسی الهام می گیرد و آلوده دنیا و مطامع دنیوی نیست و متاثر از یک باور است.
 
وی بیان داشت: اینکه نظام اسلامی ما راهبرد سیاست خارجی خود را سازماندهی مقاومت اسلامی و رویارویی با نظام سلطه قرار داده است از مبانی دینی، روشن و متقن علمی الهام می گیرد و این راهبرد است که نظام ما را به قدرت برتر دنیای امروز تبدیل کرده است .
 
وی افزود: دنیای اسلام در برابر مواضع روشن وشفاف رهبری معظم انقلاب سر تعظیم فرود آورده است چون این مواضع بالنده وعزت بخش است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تقوای مدیریتی هم باید در جامعه رعایت شود و نقطه اوج این تقوا این است که هر مسئولیت را باید به اهل آن واگذار کرد و اینکه برخی مسئولیت ها که از عهده بخش خصوصی وتعاونی بر می آید نباید بر عهده دولت شود و اگر هر کسی مسئولیت خودش را درکشور انجام دهد این نظام انسجام  می یابد.
کد خبر 2004674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha